HANDELSBETINGELSER

Opdateret 18. juni 2018

Er du i tvivl om handel, reklamationsret eller lignende i forhold til dit køb hos Datacity? Så læs med her. Disse følgende handelsbetingelser gælder al internethandel på Datacity.dk såvel som fysisk handel i vores forretning.

Data-City IVS
Cvr: 38434640
Århusvej 243
8464 Galten
Tlf. +45 86 94 35 25

Med mindre andet er aftalt skriftligt mellem os og vores kunde til fordel for køberen, er det disse handelsbetingelser, der er gældende for enhver handel på Datacity.dk. Vi er naturligvis til enhver tid underlagt den danske købelov.

For at handle hos Datacity.dk, skal du være fyldt 18, eller have samtykke fra en forælder. Køb eller aftaler indgået med børn og unge kan til enhver tid annulleres.

Sådan køber du din vare hos Datacity.dk

Når du shopper rundt på vores site, kan du lede målrettet efter specifikke varer via vores søgefelt i toppen af hver side. Du kan også lede i vores sortiment, som er inddelt efter kategorier. Du finder kategorierne i vores menu.

Når du finder den ønskede vare, klikker du på ”Føj til kurv.” Herefter kommer en pop-up frem, hvor du kan vælge enten ”Gå til betaling,” hvis du er færdig med at handle, eller ”Fortsæt med at handle,” hvis du vil lede efter flere varer. Fortryder du dit valg, kan du til hver en tid fjerne produktet fra din kurv inden betaling.

Når du er sikker på, du har alle de rette produkter i kurven, så klik på kurven eller ”Gå til betaling” efter din sidst tilføjede vare. Herefter går du videre til betaling og indtaster dine kundeoplysninger. Kort tid efter du har bekræftet dit køb, får du en ordrebekræftelse fra Datacity per mail. Husk at kontrollere, at vi har registreret de rigtige varer. Kontakt os på +45 86 94 35 25, hvis dette ikke er tilfældet. I denne ordrebekræftelse finder du også leveringsdato og anden information vedrørende levering.

Forsendelse

Vi leverer vores varer med PostNord med en fast fragtpris på 50 kr. Dokumentation og brugervejledning medfølger i leveringen af de varer, hvor sådanne i forvejen medfølger. Alle forsendelser spores, så du kan holde øje med pakkens placering.

Pakkerne kan leveres på dit arbejde eller til dit hjem. Leveringstiden vil afhænge af vores varelagerbeholdning og enten GLS eller PostNords leveringstid. Når varen afsendes, modtager du en forsendelsesbekræftelse via mail.

Har du ved bestilling angivet en forkert adresse, er vi i Datacity ikke forpligtiget til at erstatte varen. Vi kan desuden ikke holdes ansvarlig for forsinket levering, når vi har indleveret pakkerne rettidigt.

Betalingsmuligheder

På vores webshop har du mulighed for at betale med:

Dankort

Visa/Dankort

Mastercard

Maestro

Visa Electron

MobilePay

Alle priser er opgivet i DKK inkl. 25% moms. Fragten er ikke inkluderet i prisen. Se afsnittet ”Forbehold” for forbehold vedrørende priser, levering og udsalg.

Sikkerhed

Hos Datacity går vi højt op i sikkerhed, og vi varetager derfor også dine kundeoplysninger med streng fortrolighed. Data oplyst af dig i forbindelse med online køb på Datacity.dk er SSL krypteret, således at det kun er Nets (det nye navn for PBS), der har adgang til disse oplysninger. Vi har altså ingen muligheder for at trække disse data ud, og derfor ligger der heller ingen risiko om lækning af disse data fra Datacity.dk.

Når varerne er sendt afsted, trækkes beløbet fra dit kort, og der vil aldrig kunne trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved dit køb.

Forbehold

Nye varer kendes på pakken. Derfor anses emballagen som en del af varen, når du handler hos Datacity. Skulle du have fortrudt dit køb, og vurderes det, af vores teknikere, at pakken og emballagen at være ubrugelig, pålægges du som køber et gebyr.

Husk, at vi hos Datacity kun er ansvarlig for tabt vare, hvis der er en påviselig fejl eller mangel på produktet. Datacity er således ikke ansvarlig for indirekte tab, medmindre dette tab skyldes grov uagtsomhed fra Datacity, eller andre forhold der er gældende ved dansk rets grundlæggende regler.

Vi tager forbehold for trykfejl, løbende prisændringer og udsolgte varer – vi kan desværre ikke kontrollere valutaændringer, force majeure og andre faktorer, der giver udslag i produktpriser, levering osv.

Vores billeder er primært til illustrative formål, hvorfor de kan afvige fra det endelige produkts udseende – men vi prøver naturligvis altid at finde de billeder, der repræsenterer produkterne bedst muligt.

Vi opfordrer vores kunder til at have grundig backup af samtlige data på deres enheder, da vi ikke kan stå til ansvar for tabt data eller indirekte følgeskader forårsaget af produkter solgt på Datacity.dk.

Fortrydelsesret

Du har som kunde hos Datacity altid 30 dages returret, såfremt produktet er i væsentligt samme stand som ved købet. Disse 30 dage gælder fra den dato, varen udleveres enten på adressen eller afhentningsstedet. Er emballagen synligt brudt, fratrækkes et gebyr (se ”Forbehold”). Varen skal altid sendes ind til vores teknikere, før vi kan bedømme, om der skal fratrækkes beløb grundet varens tilstand. Vi opfordrer alle vores kunder til at tage billeder af varen, inden du sender den afsted til os, i tilfælde af at den skulle tage skade under transporten.

Varerne indsendes til

Data-City IVS
Århusvej 243
Skovby
8464 Galten

Reklamation og garanti

Du har altid 2 års reklamationsret ved køb af varer på Datacity.dk, med mindre andet er angivet på hjemmesiden eller indgået som skriftlig aftale mellem Datacity og kunde.

Når vi udfører reparationer på dine digitale enheder eller produkter, fornyes reklamationsretten på den reparerede/udskiftede del. Den fornyes altså ikke for hele enheden eller produktet. Skal den samme komponent repareres 3 gange, har du som kunde ret til at få pengene retur for enheden eller produktet. Efter 4. reparationssag uanset karakter, har kunden ligeledes ret til at få pengene retur. Det refunderede beløb vurderes af en tekniker og vurderes ud fra tilstand, herunder også emballagens tilstand.

Skal der foretages en fejlsøgning på komplette pc-systemer, der ikke er samlet eller monteret af Datacity, tager vi 199,95 kr. inkl. moms. Er der tale om et pc-system fra Datacity, frafalder din garanti, hvis du selv har foretaget en fejlsøgning på pc’en eller åbnet kabinettet. Sørg derfor altid for at indlevere dit produkt fra Datacity til os. Antivirus, spil kuponer og andet software kan ikke refunderes. Windows gælder her som undtagelse, såfremt plomberingen ikke er brudt. Husk at sager vedrørende software eller en selvforskyldt fejl ikke defineres som en reparationssag, og således afregnes det som ved en ny reparationssag (se vores priser).

Når du som kunde modtager dine varer, skal du tjekke dine varer for fejl eller mangler. Finder du fejl og mangler, skal disse indberettes inden for 6 måneder – ellers kan sagen afvises. Er der en tydelig fragtskade, skal dette meldes til Datacity inden for 7 dage. Sker dette ikke, skal du selv betale reparationerne, og reklamationsretten bortfalder.

Husk, at du altid skal sende varerne tilbage i forsvarlig emballage – helst den, du selv modtog varerne i.

Varerne tilbagesendes til følgende adresse med mærkningen ”REKLAMATION – DATACITY”:

Data-City IVS
Århusvej 243
Skovby
8464 Galten

Batterier i dine digitale enheder

Batterier oplever som alt andet slitage ved megen brug. Derfor bliver svækket batterilevetid ikke betragtet som en fejl, men som slitage.

Reparation på mobiltelefoner

Når vi modtager en enhed til reparation, accepteres det hermed af kunden at, enhedens logic board/bundkort, stemples som defekt, hvorfor vi ikke kan "ødelægge enheden yderligere". Der vil altid være en vis risiko forbundet med en reparation og er derfor vigtigt, at kunden er opmærksom på, at hvis enheden får en ny fejl, er det ikke Datacitys ansvar. Kunden skal også gøres opmærksom på, at hvis vi ikke får koden til enheden, kan vi ikke teste enheden før reparation, ligeledes efter reparation. Alt data vil blive behandlet iflg. persondataloven.

Særlige forhold for erhvervskøb

For køb betalt gennem firmaer gælder handelsbetingelser for erhvervsdrivende:

  • 1 års reklamationsret

  • Tilbud om kreditvurdering

  • Ingen fortrydelsesret

Har du glemt at hente din vare på afhentningsstedet, eller er den ikke leveret?

Hvis varen ender med at blive sendt retur til os (det vil sige, efter varen har lagt tiden ud på afhentningsstedet, og den er forsøgt leveret) vil du blive opkrævet et nyt leveringsgebyr, hvis du ønsker at få den sendt igen. Hvis du ikke ønsker at få den sendt igen, vil du blive fratrukket leveringsgebyret på din kreditering.

Har du spørgsmål til vores handelsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os.

Pricerunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik. Bliv gratis medlem på PriceRunner.

For at Købsgarantien skal gælde er det nødvendigt, at bestillingen er adresseret til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt i forbindelse med dit køb såsom at varen er defekt, en vare mangler ved levering, varen er forkert eller fejlbehæftet eller leveringen udebliver.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende vilkår.

Ja tak, send mig til PriceRunner for registrering af Købsgaranti op til 50.000 kroner!

(0) Vare(r)
Vare(r) 0
Subtotal 0,00 DKK
GÅ TIL TOPPEN