FAQs

Værksted & Service

Nej. Vi reparerer bl.a. også mobiler og tablets, droner, printere og meget mere. Se f.eks. her. Hvis du har udfordringer med noget elektronik, der ikke er listet på vores side, og du godt kunne tænke dig at vi skal tage hånd om det, må du endelig henvende dig.

Nej, det skal man ikke. Du møder blot op med din enhed, hvorefter vi får oprettet din sag.

Ja, hvis du opretter din sag som en hastesag, vil vi med stor sandsynlighed påbegynde fejlsøgningen eller reparationen af din enhed inden for få timer og senest 24 timer efter modtagelse på hverdage.

Vi påbegynder normalvist fejlsøgningen 2-3 hverdage efter modtagelse af din enhed (undtagelsesvis mobiler), med mindre din sag oprettes som en hastesag.

Det er svært at give et nøjagtigt svar på, hvornår vi er færdig med din fejlsøgning. Det skyldes, at sagerne ikke er de samme og kan være tidskrævende hvis fejlen f.eks. er sporadisk eller periodisk, mens andre kan være hurtigere overstået.

Ofte kan vi skifte batteriet imens du venter, såfremt vi har de nødvendige reservedele på lager, dog vil det være en god idé at høre os ad på forhånd, da du kan risikere, at sagen først påbegyndes senere på dagen, hvis der er travlt. 

Absolut, men du bliver nødt til at indlevere enheden, så vi kan foretage en analysering først. Det vigtigste du kan gøre herfra nu, er at stoppe med at bruge enheden og slukke den, da dette vil øge chancen for et godt resultat.

Ja, vi reparerer droner på værkstedet. Hvis du står med en drone, der ikke længere virker, vil vi anbefale at du indleverer den til en fejlsøgning.

Sagtens. Det kan være frustrerende at høre på en computer der kører på fuld blæs. Vigtigst er dog at vi finder ud af hvorfor, da det kan have konsekvenser for computeren såfremt den f.eks. ikke køles ordentligt, eller harddisken er ved at stå af. Besøg os og få foretaget en fejlsøgning, så vi kan komme nærmere på hvad der skal gøres.

Ja, bestemt! Vi skifter batterier i næsten alle mærker og modeller, så længe de nødvendige reservedele kan skaffes eller er på lager.

Ja, indlever din ekstern harddisk hos os, så skal vi nok få foretaget en analysering og gøre al hvad vi kan for at redde din data. Det er vigtigt, at du ikke tilslutter den igen, og at du ved indlevering giver os en så detaljeret fejlbeskrivelse som muligt.

I de fleste tilfælde, nej. Der er altid en årsag til at de bliver langsomme, og det er som oftest noget vi kan rette op på. Hvis din harddisk eksempelvis, er blevet sløv pga. slitage eller små stød/slag, kan det være en god idé at opgradere til en SSD, som helt sikkert nok skal sparke ny energi i den. Der kan selvfølgelig være mange årsager, hvorfor vi anbefaler du får foretaget en fejlsøgning på den først. Giv os endelig et kald på tlf. +45 86943525.

Det kan vi i hvert fald. Vi hjælper hver dag folk med deres udfordringer gennem fjernsupport, hvad end det hedder en drilsk printer, fejl i et program eller styresystemet, manglende drivers, vira, adware m.m. 

Det eneste det kræver er, at enheden har internetforbindelse. Du kan læse meget mere om vores fjernsupport-ydelse, samt booke tid her.

Ja, det kan du godt – men det kræver, at du kontakter os på forhånd, så vi kan få oprettet en sag og hjulpet dig med forsendelsen hos enten GLS eller PostNORD.

Ja, vi har udekørende teknikere, hvad end det er til erhverv eller private. Kontakt os endelig på tlf. +45 86943525 og book en aftale.

Ja, det kan vi i hvert fald. Vi afhenter endda gratis hvis du bor inden for 20 km. fra vores butik. Bor du længere væk, kan vi også sagtens afhente din enhed, men du vil dog skulle betale en lille smule for kørslen.

Hvis du får afhentet din enhed, vil vi som standard også aflevere den, med mindre du ønsker andet. Vi kører dog kun tilbage med enheder, hvis det i forvejen er ifm., at du har fået den afhentet af os, eller du ønsker den afleveret mod betaling.

Butik & Generelt

Ja, vi hører til på Aarhusvej 243 i 8464 Galten. Butikken ligger groft sagt i mellem Aarhus og Silkeborg og i omegn af Skanderborg. Du kan også finde din rute her.

Vi åbner op kl. 10:00 og slukker og lukker igen kl. 17:30 alle hverdage. Om lørdagen har vi åbent fra kl. 10:00 til 14:00.

Ja, faktisk er busstoppestedet lige rundt om hjørnet fra vores butik. Find din bus-rute her: https://www.midttrafik.dk/koreplaner/

Ja, vi har en parkeringsplads foran butikken. Parkeringspladsen bagom butikken er forbeholdt ejendommene, samt personale og vareindlevering.

Ja, absolut. Vi elsker dyr! Men for god ordens skyld, skal vi bede jer om at holde Kvik i snor.

Ja, det har vi. Du kan besøge den ved at følge linket: https://www.facebook.com/datacitydk

Vi er fan af samarbejde og er altid klar på at høre nærmere om hvilke idéer du måtte stå inde med. Vi har flere samarbejdspartnere som vi er utrolig glade for, og derfor er vi selvfølgelig også klar på at få nogle flere. Kontakt os endelig her.

Ja, vi tilbyder serviceaftaler til private såvel som virksomheder. Ønsker du at høre mere, er du meget velkommen til at tage kontakt til os her.

Ja, vi afholder små mini-kursus/undervisninger i forskellige IT-emner, så som digitalisering, hverdagsbrug af eksempelvis tablets, sikkerhed m.m., såfremt der er opbakning og efterspørgsel inden for området. Kontakt os endelig, hvis du godt kunne tænke dig, at vi skulle holde et “mini-kursus” inden for IT.

Korrekt – vi er dog ikke kommet så langt pga. tidligere corona-restriktioner fik bremset processen. Hvis der stadig er opbakning om det, vil vi selvfølgelig gerne realisere muligheden. Ring gerne til os på tlf. +45 86943525 såfremt du syntes vi bør gøre noget ved det.

Vi søger pt. ikke flere mand på dækket, men man er altid velkommen til at komme forbi og smide et CV. (Senest opdateret 23-01-2023)

Det kan du tro – forskellen på os og de helt store er bare, at vi lige går nogle spadestik dybere og finder den stationær eller bærbar, som matcher dine krav og behov, fremfor den computer, som er til rådighed i en butik og findes frem, alt efter hvor mange penge du vil give.

Ja, vi sælger også brugte og refurbished bærbare og stationære computere.

Ja, men det afhænger af type, model og stand. Vi gør dog opmærksom på, at der i perioder kan være lukket for muligheden.

Betaling & Rabat

Vi accepterer Visa, Visa Electron, Mastercard/Maestro, JCB, Union Pay, Diners International & Discover.

Der kan ligeledes anvendes NFC, kontaktløse kort, Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Android Pay m.m.

Desværre ikke på nuværende tidspunkt.

Desværre ikke på nuværende tidspunkt. Vi har ihærdigt forsøgt, at få en aftale med Ældre Sagen i vores område, men det er ikke lykkedes os. Kender du en, som kan hjælpe os med at få en aftale, er vi klar til at stige om bord.

Det bliver et stort ja. Vi kan tilmed prale af, at vi nok er en af de IT-værksteder, som tilbyder den største studierabat på serviceydelser. Ring endelig ved at klikke her hvis du vil høre nærmere.

Det kan sagtens passe, ja – hvis i går på en skole, i en klub, værested eller institution, som har en aftale med os, så får i en endnu større studierabat, end de studerende og elever, hvis skole endnu ikke har.

Hvis den skole, forening eller klub du går i, ikke har indgået en aftale med os, kan du altid fortælle den ansvarlige, at han/hun kan hive fat i os og høre mere. 

Reklamation & Returnering

Fortrydelsesperioden starter fra den dag du modtager din vare.

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du finde vores betingelser hvad dette angår, ved at klikke lige her.

Nej. Du bedes tilsende varen som erhvervspakke med omdeling til vores butik:

Datacity Galten ApS
Aarhusvej 243
Skovby
8464 Galten

Nej. Fortrydelsesperioden omfatter ikke udførte tjenester, såsom levering, opsætning og installering.

Ja selvfølgelig. I Danmark har du en reklamationsret på 2 år, uanset hvad andre butikker påstår. Læs mere i vores handelsbetingelser ved at klikke her.

Reklamationsretten starter fra den dag du modtager din vare.