Servicebetingelser
Opdateret 8. august 2023
Er du i tvivl om vores servicebetingelser? Så læs med her. Disse følgende servicebetingelser gælder alle serviceydelser på Datacity.dk såvel som i vores forretning:
Datacity Galten ApS
Aarhusvej 243A
Skovby
8464 Galten
Tlf. +45 86943525
CVR: 44158280
Indlevering på værkstedet
Når du indleverer en computer, mobil eller andet elektronik, som skal have foretaget en fejlsøgning og/eller reparation hos Datacity, skal du udfylde en reparationsseddel. Herefter bliver sagen oprettet i vores interne sagssystem, hvor enheden bliver registreret sammen med den fejlbeskrivelse som du har angivet. Opgaven får tildelt et opgave-nr. som du får tilsendt på SMS eller e-mail. Dette nr., står ligeledes på den del af reparationssedlen som du får udleveret af os i butikken. Alle sager er nummereret og påbegyndes i den rækkefølge, de indleveres.
Typisk påbegyndes en fejlsøgning og/eller reparation to til tre arbejdsdage efter modtagelse af enheden (med undtagelse af mobiltelefoner), med mindre at opgaven er oprettet som en hastesag, hvorfor fejlsøgningen og/eller reparationen påbegyndes samme dag (se ”Hastesager”). I tilfælde af travlhed, kan der forekomme længere ventetider. Kræves der specielle reservedele eller reservedele som skal bestilles hjem, kan der ligeledes forekomme yderligere ventetider.
Datacity tager ikke ansvar for bortkommet tilbehør. Derfor anbefaler vi, at du kun indleverer enheden og eventuelle strømforsyninger (bærbar-, tablet- og mobil-oplader), som skal til fejlsøgning og/eller reparation hos os uden tilbehør (covers, tasker, mus, trådløs receivers o. lign.).
Når kunder har et specifikt ønske, som f.eks. skift af batteri eller skærm på en bærbar, udfører vi kun den af kunden bestilte service og foretager derfor ikke en fejlsøgning, med mindre at kunden har anmodet om det. Dette betyder, at vi kun reparerer og tester for de ting som du har bedt os om, hvorfor vi ikke tager ansvar for andre fejl eller skader der måtte være på enheden. Hvis opgaven derimod ikke kan udføres pga. fejl eller lign. på andre komponenter eller programmel, vil kunden blive informeret før opgaven påbegyndes. Vi tager forbehold for, at der ikke opdages andre fejl på enheden ved udførelse af specifikke/konkrete opgaver, hvor der ikke foretages en fejlsøgning.
Hvis den indleverede enhed har en adgangskode og denne ikke angives på reparationssedlen, kan vi være helt eller delvist begrænset i at udføre eventuelle komponent og funktionstests, både før og efter endt reparation.
Datacity tager ikke ansvar for tab af data på kunders enheder. Det er udelukkende kundens eget ansvar, at der foreligger en brugbar sikkerhedskopi af kundens data, heriblandt programmel og brugerfiler (billeder, dokumenter o. lign.) på din enhed, således at disse til hver en tid kan genskabes. Har du ikke en backup af din data, tilbyder Datacity denne service. Vi bestræber os altid på at bevare data og programmel på kundens enhed og sletter aldrig noget uden kundens samtykke. En fejlsøgning hos Datacity koster 249,95 kr. pr. enhed.
I nogle tilfælde, kan Datacity stille en lånebærbar til rådighed. I så fald, skal man først udfylde en blanket.
Afhentning af enheder på ønsket adresse
Vi tilbyder, at afhente enheder (computere, printere, mobiler o. lign.) som erhverv og privatkunder ønsker repareret eller fejlsøgt på vores værksted. Befinder enheden sig indenfor 20 kilometers afstand fra vores adresse (se ”Butikken”), er afhentningen uden beregning – dog gives der tilladelse til, at Datacity må foretage en fejlsøgning á 249,95 kr. pr. enhed til indledende fejlfinding, med mindre kunden ønsker, at der udføres en specifik reparation (f.eks. nulstilling af styresystem, udskiftning af hardware o.a.).
Datacity fratager sig ansvar for defekt eller fejlbehæftet udstyr som afhentes hos kunder, samt pludselig opstået fejl på enheder, hvad end de opstår før afhentning, under afhentning eller på værkstedet, med mindre at Datacity har udvist grov uagtsomhed heraf. Kunder som skal have afhentet enheder, skal som udgangspunkt ikke betale for fejlsøgning og/eller reparation før sagen afsluttes. I nogle tilfælde kræver vi forudbetaling, ved f.eks. bestilling af Apple eller specielle bestillingsvarer, eller såfremt kunden ikke har mulighed for at betale på tilbageleveringstidspunktet.
Der skal udfyldes en afhentningsblanket før en afhentning af enhed godkendes af Datacity. Når du udfylder afhentningsblanketten, accepterer du, at såfremt du ikke er hjemme på det af dig bookede tidspunkt eller vi ikke kan få den bookede enhed med, at skulle betale for forgæves kørsel. Bookede tider kan afbestilles uden beregning indtil kl. 12:00 dagen før, ved at kontakte personalet telefonisk.
Hvis man bestiller en afhentning af enhed og der er mere end 20 kilometer fra Datacity og til enhedens lokation, kan dette kun lade sig gøre mod betaling. Vi beregner til og fra-afstand via rutevejledere på Krak eller Google Maps.
Fjernsupport
Når man skal have foretaget en fjernsupport hos Datacity, skal man forud fjernstyringssessionen være indforstået med, samt acceptere, vores vilkår og betingelser. Accepteres disse ikke, kan vi ikke yde kunden fjernsupport og man kan derfor lukke for fjernstyringsprogrammet og eventuelt afinstallere det fra enheden. Læs Datacity Galten ApS vilkår og betingelser for fjernsupport nedenfor:
Ved at vælge at modtage fjernsupport accepterer du at give Datacity tilladelse til at oprette forbindelse til din enhed (computer, mobil, tablet) og derved give os tilladelse til at tage fuld kontrol over din enhed midlertidigt. Med fuld kontrol menes der, at vi kan styre musen og tastaturet, se alt på skærmen og derved foretage eventuelle rettelser og/eller ændringer ift. opgaven. Datacity tilgår ikke din enhed via fjernsupport uden din tilladelse og vi yder kun fjernsupport hvis du har anmodet herom, med mindre andet aftales. Du er indforstået med, at det er dit ansvar at der foreligger en brugbar sikkerhedskopi af din data, heriblandt programmel og brugerfiler (billeder, dokumenter o. lign.) på din enhed, således at disse til hver en tid kan genskabes. Du accepterer at Datacity ikke er ansvarlig for skader – direkte eller indirekte – eller tab af data og/eller programmel, i forbindelse med vores adgang til din enhed via fjernsupport. Vi har tavshedspligt om de forhold, som kan ses på din skærm, dog er vi underlagt lovmæssig oplysningspligt. Datacity benytter fjernstyringsprogrammet TeamViewer.
Hastesager
Når du opretter en hastesag hos Datacity, påbegyndes denne normalvis inden for få timer og senest 24 timer efter at vi har modtaget enheden. Oftest færdiggøres indleverede hastesager samme dag, forudsat at der ikke kræves reservedele, som først skal bestilles hjem. Vi gør opmærksom på, at der kan forekomme længere ventetider ved specielle reservedele eller reservedele i restordre (se ”Udsolgte reservedele”).
Når du indleverer din enhed, er det vigtigt at du giver os besked, hvis du ønsker at din sag skal oprettes som en hastesag. Dette skal også markeres på reparationssedlen, som du skal udfylde i butikken.
Reparation af mobiler
Som udgangspunkt, hvis reservedele haves på lager, foretages reparationer af mobiler samme dag som de indleveres. Vi er klar over hvor uundværlig ens mobil er og derfor bestræber vi os altid på, at sende mobilerne ud af døren, samme dag som de indleveres. Alle reparationer af mobiler bliver udført med originale eller OEM-reservedele, med mindre at der fra kundens side af, specifikt anmodes om alternativer, heraf uoriginale/kopi-reservedele. Vi forbeholder os retten til at nægte, at udskifte visse komponenter med kopi-reservedele. Når du indleverer din mobil eller tablet hos Datacity skal du udfylde en reparationsseddel samt underskrive denne med din underskrift for at godkende vores betingelser. Disse kan læses øverst på reparationssedlen og ligeledes herunder:
”Jeg er indforstået med, at der kan være andre beskadiget dele i enheden, som besværliggør Datacity i at fuldføre den egentlige opgave. Nogle ødelagte enheder, kan have ikke-synlige beskadiget kabler og lignende bagved skærmen, som Datacity fratager alt ansvar for. Der gives ikke fortrydelsesret på dele monteret af Datacity, med mindre disse dele er defekte.”
Ofte modtager Datacity enheder som er tabt eller på anden måde blevet beskadiget, hvilket kan have forårsaget skade på andre dele, end den del som skal repareres. Disse skader kan ofte ikke ses før, at vi har udbedret eller påbegyndt en reparation af den oprindelige skade og derfor anbefaler, vi at man får lavet en fejlsøgning. Datacitys ansvar og reklamation dækker kun den pågældende reparation og reservedel, som er udskiftet hos Datacity. Hvis der efterfølgende konstateres flere skader, giver Datacity gerne et tilbud på reparation af disse.
Der gives 2 års reklamation på mobil og tablet reservedele købt og skiftet af Datacity. Reklamation er berettiget når der kan henvises til fejl som er opstået som følge af normal brug af varen. Herunder er ikke omfattet naturlig slitage, forkert brug eller andre skader som kan medføre i at varen ikke kan fungere korrekt. Vi tilbyder 6 måneders garanti på alle batterier der er udskiftet af os.
Vi anbefaler, at du inden reparationen, får afmonteret dit SIM-kort fra enheden, så du eventuelt kan benytte det i en anden mobil midlertidigt. I nogle tilfælde, kan Datacity stille en lånetelefon til rådighed. I så fald, skal man først udfylde en blanket.
Reparation af enheder efter væskespild
Når vi modtager enheder som har været udsat for væske, hvad end der er tale om en computer, mobil, tablet eller andet elektronikudstyr, oprettes disse sager altid som værende hastesager såfremt kunden ønsker at Datacity skal påtage sig opgaven (se “Hastesager“). Kunden vil blive opkrævet for et hastesagstillæg, da enheden skal renses for væske hurtigst muligt for at opnå det bedste resultat. Når vi har renset enheden og fejlsøgt komponenterne, informeres kunden om skadens omfang og konklusion. Det er vigtigt, at du som kunde er opmærksom på, at der altid kan være risici for senere fejl pga. skader fra væskespildet, som Datacity ikke kan stå til ansvar for. Datacity anbefaler derfor, at man tager kontakt til sin forsikring i tilfælde af, at ens elektronik har været udsat for væskespild. Vi gør ligeledes opmærksom på, at fortrydelsesretten på nye reservedele/hardware bortfalder, så snart de monteres i enheder hvor der har været væskespild.
Udsolgte reservedele
Hvis en reservedel er udsolgt, kan vi først fortsætte reparationen, når denne er på lager igen. Normalvis får vi reservedele på lager 1-2 dage efter bestilling.
Der kan dog forekomme situationer, ved bestilling af specielle reservedele eller reservedele fra udlandet, hvor der må forventes en ventetid op til flere uger. Kunden vil selvfølgelig altid blive informeret omkr. sådanne situationer, før eventuelle bestillinger finder sted.
Vi tager forbehold for reservedele som ikke er på lager, er udsolgt eller udgået.
Studierabat
Vi tilbyder studierabat op til 50% på udvalgte serviceydelser. Uddannelsesinstitutioner, klubber o. lign. som har indgået aftale med Datacity får op til 75% på udvalgte serviceydelser. Der gives kun rabat på reservedele og produkter ved særlige indgået aftaler.
Der gives ikke studierabat på produkter og reservedele, samt i forvejen nedsatte serviceydelser. Der gives ikke studierabat ved forsikringssager.
Vi refunderer ikke for manglende rabat på tidligere betalte serviceydelser, des mindre at man har haft fremvist et gyldigt studiekort på tidspunktet.
Der påkræves fremvisning af et gyldigt studiekort ved indlevering af ens enhed, såfremt den studerende ønsker at gøre brug af vores tilbud om studierabat.
Vi politianmelder alle forsøg på svindel med uægte eller falsk studiekort samt videregivelse af studiekort og overtrædelser af straffeloven § 174. Vi forbeholder os retten til at afkræve det fulde beløb eller afvise eller annullere dit køb, hvis vi har mistanke om svindel, databrud og/eller anden form for misbrug heraf.
Butikken
Datacity har butik og værksted på flg. adresse:
Datacity Galten ApS
Aarhusvej 243A
Skovby
8464 Galten
Tlf. +45 86943525
CVR: 44158280
Det er desværre ikke muligt for kørestolsbrugere, at benytte hoveddøren på nuværende tidspunkt. Vi beklager mange gange, og anbefaler at vedkommende henvender sig til os på tlf., så vi kan finde en løsning.